Avantpost (Timișoara) // Contemporary art in dialogue with the industrial space // Universallowed // Artist talk

UA_screenshot

Avantpost (Timișoara) // Contemporary art in dialogue with the industrial space. Universallowed // Artist talk (skype) (White Box) // 14.11.2017 // 19:00

Curatori: Olivia Nițiș și Ciprian Ciuclea

WASP – Working Art Space and Production

Str. Ion Minulescu 67-93, sector 3, Bucuresti

Intrarea liberă

Platforma colaborativă și transdisciplinară Avantpost a pornit în 2014 la inițiativa a cinci artiști timișoreni (Aura Bălănescu, Gabriel Kelemen, Daniel Tellman, Petrică Ștefan, Bogdan Tomșa, Nicolae Velciov) ca un loc prielnic pentru experimentarea unor forme neconvenționale ale procesualității artistice contemporane (arta la interferența cu știința și tehnologia, forme participative ale artei prin fuziunea genurilor artistice tradiționale, instalație site specific, land art). Pe parcursul perioadei 2014 – 2017, prin caracterul deschis al platformei, evenimentele au cuprins echipe de artiști din ce în ce mai ample, ce au îmbogățit activitatea platformei cu un portofoliu de opt evenimente, integrând noi aspecte de ideologie critică în raport cu istoria sau cu convențiile culturale ale perioadei de tranziție în care trăim.

Expoziția multimedia UNIVERSALLOWED s-a desfășurat în perioada 26 septembrie – 26 octombrie 2017 în Turnul Fabricii de Baterii din Timișoara.  În cadrul proiectului au fost expuse instalații realizate de artiștii platformei, Aura Bălănescu, Ciprian Chirileanu, Cosmin Haiaș, 13m10j, Livia Mateiaș, Liliana Mercioiu Popa, Sorin Oncu, Renée Renard, Petrică Ștefan, Bogdan Tomșa, Nicolae Velciov, precum și de invitații acestora: Zsolt Asztalos (HU), Nikolay Bozhinov (BG), Ciprian Homorodean (RO/ES), Branislav Nikolić (SR). Pornind de la imaginea trecutului industrial al cartierului Fabric și al clădirii Fostei Fabrici de Baterii, instalațiile reflectă aspecte ale spațiului manifestării contextuale a formării orașului Timișoara, ori ca rememorare a unor istorii personale din acest areal. Totodată, acestea capătă conotații de natură socială, istorică, culturală, fiind atrasă atenția asupra pericolului de pierdere prin ruinare a patrimoniului imobil datorită gradului actual de degradare.

Instabilitatea acestui creat de artiști este sugerat prin conceptul general al curatoarei Maria Orosan-Telea:

“Destructurările expresiei UNIVERSALLOWED aduc în discuție posibile noi sintagme: universal allowed, universal lowed, universal all lowed, universal all owed, universal sallow owed, universal all owed wed, universal lowed wed, universal low wed, universe allowed, universe all owed, universal loved, universe all loved. Demersul reflectă maleabilitatea și versatilitatea limbilor vorbite, atribute ce permit fiecăruia dintre noi destructurarea unui întreg lingvistic pentru folosirea unor fragmente din el, conform propriei noastre subiectivități”.

Inserate în spațiile deschise cu vederi panoramice ale turnului, în nava brută a podului, ori în alte încăperi adiacente, cele 15 instalații se situează la întrepătrunderea suporturilor fizico-materiale cu cele virtuale tipice tehnologiei digitale, fapt ce determină apariția unor tipuri de interactivitate și imersiune ce implică publicul în mod creativ în istoria locului.

VISUALIZING THE SOUND este un proiect cultural realizat de WASP STUDIOS în co-producție cu Asociația 4Culture.

Parteneri: UNArte – Universitatea Națională de Artă, Zeppelin, Post Modernism Museum, kinema ikon, Centrul de Fotografie Contemporană din Iași

Acest proiect cultural este finanțat în cadrul Programului cultural București Oraș participativ de către Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural al Municipiului București – ARCUB.

Proiect cultural co-finanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Top