vizual

Dragi Ascultători, conferința – dialog și proiecții video cu Wanda Mihuleac (Paris) și Marilena Preda Sânc (București)

dragi-ascultatori

© Wanda Mihuleac // La voix qui se voit, video still VHS, 1994, Paris  și Marilena Preda Sânc, Diva politica, 210-105 cm, digigraphy, 2011

17.10.2018 / 20:00
Conferință-dialog / 70′ / Muzeul Național al Literaturii Române / intrarea liberă

eXplore festival #13Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival invită publicul la conferința-dialog Dragi Ascultători, susținută de artistele Wanda Mihuleac și Marilena Preda Sânc în data de 17 octombrie 2018, începând cu ora 20:00, la Muzeul Național al Literaturii Române. Dezbaterea oferă răspunsuri la întrebarea: „Au fost evenimente în spații neconvenționale sau a existat artă alternativă în România, înainte de ’89?” și prezintă o paralelă între caracterul colectiv al acțiunilor artistice discrete și marginale din România, în perioada 1974-1990, și Franța ultimilor 20 de ani. Prin dialogul generat, se conturează portretul artistului în funcție de rolurile pe care le poate interpreta: artistul – creator de evenimente versus artistul curator, artistul conceptual versus artistul contextual, artistul în spațiul public versus artistul izolat.

Conferința face parte din proiectul cu deschidere internațională NETCAST – București/Paris, un demers de conectare a comunităților și artiștilor din orașe diferite din România și Europa, prin intermediul mediilor artistice variate. La nivel extins, programul explorează soluții tehnologice inovatoare în relație cu abilitatea creativă de a produce și prezenta instalațiii și live performance, iar activitățile din cadrul lui pun accent pe patru noțiuni cheie: dialog, ascultare, explorare, asimilare. Următoarea întâlnire-dialog dintre cele două artiste va avea loc în luna noiembrie la WASP Working Art Space and Production, și va fi organizată de WASP Studios în colaborare cu Cabaret de la Performance (Paris), tot în cadrul NETCAST – București/Paris.

Wanda Mihuleac este artist vizual, pictor, gravor și editor de origine română, stabilită la Paris. A studiat la Universitatea Națională de Arte din București (1964-1970) și din Paris (Pantheon-Sorbonne, 1993-1994). În 1988 a fost bursieră a Ministerului Culturii din Franța la Cité Internationale des Arts. A câștigat numeroase premii la bienale internaționale și distincții atât în România, cât și în Franța. Începând din 1973, a realizat 28 de expoziții solo în galerii și muzee din întreaga lume, inclusiv în Paris, Marsilia, București, Timișoara, Atena, Geneva, Roma, Milano, Tokyo și New York. În 1996, a creat TranSignum, editură care publică ediții limitate și cărți de colecție, însoțite de gravuri, fotografii și lucrări originale.

Marilena Preda Sânc este un artist interdisciplinar, profesor la Universitatea Națională de Arte din București. Din 1980, opera sa a fost prezentată la nivel internațional în muzee, festivaluri, conferințe, simpozioane, emisiuni și galerii. Integrând formele tradiționale de artă și new media, lucrările sale vizualizează și investighează corpul/mintea/sufletul/comportamentul în raport cu natura și spațiul social/politic și reprezentativ. Opera sa explorează problemele feminismului ca gen/vârstă și femeia ca lider într-o notă eco-feministă.

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

 Producători: WASP Studios și Asociația 4Culture

Parteneri: Cabaret de la Performance (Paris), Universitatea Națională de Arte București, Primăria Municipiului București prin Muzeul Național al Literaturii Române

Parteneri media: Radio România Cultural, Modernism, Zeppelin, Revista ARTA, Designist, Feeder

Ergonomica_Iasi

Performance instalație video // Ergonomica

Ergonomica - dans și arhitectură în spațiul urban // Performance instalație video

4Culture și WASP Studios prezintă pe 14 noiembrie, la WASP Working Art Space and Production, în Black Box, Ergonomica.

Ergonomica – dans și arhitectură în spațiul urban, propune o abordare interdisciplinară, bazată pe creativitate, care să aducă împreună dansul și arhitectura într-­un proces de reconstrucție, reproducere și regenerare urbană, prin corp și mișcare.

Program
20:00 – 21:30

■ Performance instalație video ■ intervenții realizate în București și Iași ■ concept: Andreea Capitanescu, Arh. Ivanescu Emil, photo/video: Claudiu Cobilanschi, sound art: Maria Balabas, performers: Eliza Trefas, Vlad Benescu, Gabriela Iacob, Elena Copuzeanu, Malina Moncea, Mihai Florea, Larissa Danilov, Adina Diana Panainte, Andreea Capitanescu.

■ Performance: Elisabeta Trefas, Vlad Benescu, Elena Copuzeanu

Intrarea liberă.

Performance-ul va fi precedat la WASP Working Art Space and Production, in White Box, de la 19:00-19:45 de un ARTIST TALK cu echipa AVANTPOST (Timisoara) – Arta contemporană în dialog cu spațiul industrial. Prezentarea expoziției multimedia UNIVERSALLOWED a platformei timișorene Avantpost în cadrul Visualising the Sound 2017.

……………
Ergonomica – dans si arhitectura in spatiul urban este un proiect cultural organizat de Asociatia 4Culture, in co-productie cu WASP Studios.

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național – AFCN.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale.

Acest proiect cultural este finanțat în cadrul Programului cultural București Oraș participativ de catre Primaria Municipiului Bucuresti prin Centrul Cultural al Municipiului București ARCUB.

Partener: Centrul de Fotografie Contemporana (Iasi)
Parteneri media: Radio România CulturalRevista ZeppelinModernism Punct Ro Postmodernism Museum.

growasp_hanna

Klein Technique | Hanna Hegenscheidt

Klein Technique | Hanna Hegenscheidt

Când?

Miercuri, 16 septembrie, 18:00 – 21:00
Joi, 17 septembrie, 10:00 – 13:00
Vineri, 18 septembrie, 10:00 – 13:00
Sâmbătă, 19 septembrie, 10:00 – 13:00

Unde?

WASP – Working Art Space And Production (Ion Minulescu 67-93, corp E, fabrica Flaros, et. II)

Înscrieri:

CV la adresa: contact@waspmagazine.com cu subiectul ”GROWASP cu Hanna Hegenscheidt”.

Termen limită: 14 septembrie 2015.
Participanții selectați vor fi contactați prin email, în data de 15 septembrie.

Taxă participare: 160 RON / 120 RON (pentru studenți și elevi).

Klein Technique™ urmărește educația desfășurată nu la nivelul superficial al imitației unor forme, ci la un nivel profund de înțelegere a utilizării complete a corpului privit ca un întreg, cu scopul de a maximiza punerea în practică a potențialului unic de mișcare al fiecărui individ.

Klein Technique™ s-a născut din educația și eforturile personale ale lui Susan Klein, orientate deopotrivă la nivel fizic și intelectual, ca rezultat al unei serioase leziuni la genunchi dezvoltate de dansatoare la vârsta de 19 ani.

Klein Technique™ este un process prin care corpul este analizat și înțeles pentru a îmbunătăți și încuraja potențialul de mișcare. Este intelectual pentru că folosește realități anatomice. Este corporal pentru că tinde spre o cunoaște internă, o înțelegere care e integrată în corp. Este o educare și o re-educare a mișcării care poate fi o bază pentru toate stilurile de mișcare, improvizații, sporturi și pentru sănătatea generală a corpului în mișcarea de zi cu zi. Este o tehnică care respectă individul. Klein Technique™ lucrează la nivelul oaselor pentru a le alinia folosind mușchii profunzi utilizați în suportul postural: psoas, tendoanele genunchilor, rotatorii externi și planșeul pelvian. Nu lucrăm ca să antrenăm acești mușchi ci mai degrabă ca să îi trezim, să devenim conștienți de rolul lor în susținerea și mișcarea corpului. Lucrăm pentru un corp mai elastic, sensibil și deschis către alegeri și expresie. Deși Klein Technique™ a fost dezvoltat de un dansator pentru dansatori, este o tehnică care funcționează pentru toată lumea, de la dansatorul virtuos la cel care nu dansează. Când oasele sunt aliniate devenim închegați și puternici. Corpul devine eficient și viu, iar leziunile adesea se vindecă.” ©2007 Susan T. Klein

Klein Technique™ este predată de mai bine de 30 de ani în întreaga lume. Printre sutele de elevi ai metodei se numără unele dintre cele mai cunoscute nume din comunitatea dansului: Trisha Brown, Stephen Petronio, Bebe Miller, Wally Cardona, Jeremy Nelson, Sasha Waltz și membri ai companiilor lor. Cei care au urmat prinicipiile metodei au câștigat încredere și deplinătate, îmbunătățindu-și astfel activitatea de dansatori, atleți sau non-dansatori interesați de îmbunătățirea funcționării și sănătății zilnice.”

*Textul este selectat și tradus de pe site-urile oficiale Klein Technique™ și Hanna Hegenscheidt.

Hanna Hegenscheidt | BIO

Hanna Hegenscheidt este un coregraf și profesor stabilit la Berlin. A studiat dansul, Klein Technique™ (cu Susan Klein și Barbara Mahler) și Laban-Movement-Analysis (CMA) în Hamburg și New York. Predă Klein Technique™, dans și coregrafie (Susan Klein School of Dance, N.Y., HZT Berlin, HfM Cologne, Sasha Waltz & Guests, Meg Stuart, Studio LaborGras, K3 Tanzplan Hamburg, Dance theater of Ljubljana/Slovenia, Toronto Dance Theater, printre altele). În aprile 2011 a deschis studio 142 în Berlin-Kreuzberg, unde ține cursuri deschise în mod regulat. În prezent este înscrisă în programul de Master în Coregrafie la Amsterdamse Hogeschool foor de Kunsten.

Ca performer a lucrat cu Gina Gibney Dance, Robert Wilson, Lise Brenner, Michael Simon, Gitta Barthel, Reinhild Hoffmann, Michaela Fünfhausen, David Weber-Krebs, Achim Freyer, Martin Clausen/Two Fish, printre alții. În 2008-2010 a fost asistent coregraf pentru Achim Freyer la Wagner´s Ring Cycle, la Opera din Los Angeles.

Din 2004 Hanna Hegenscheidt a început să creeze propriile piese în colaborare cu dansatori și actori din New York și Berlin. Lucrările ei au fost prezentate la Sophiensaele, Radialsystem, Uferstudios, Tanztage Berlin, Yorkshire Dance Festival, fabrik potsdam, Kampnagel Hamburg, Schwankhalle Bremen, Frankfurt Book Fair, Freshtracks DTW/N.Y., West End Theater/N.Y., Villa Warschau. În 2012 a regizat Shock-Headed Peter la MOKS-Theater Bremen. Munca Hannei Hegenscheidt alături de copii și tineri adulți implică proecte cu adolescenți imigranți pentru City Theater Münster și Cactus Theater Münster, precum și cu TanzZeit-Youth-Company Evoke. Este implicată și în TanzZeit-Time for Dance in Schools, unde a co-fondat Kindercompany Radialsystem împreună cu Livia Patrizi și Sasha Waltz și co-regizat TanzZeit-Nucleo Kücüc Kids Company2011/2012.

Mai multe informații despre Hanna Hegenscheidt : http://www.hannahegenscheidt.de/

Atelier derulat în cadrul GROWASP 2015, organizat de WASP Studios, in parteneriat cu 4Culture și eXplore dance festival.
Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Proiect cultural finanțat în cadrul Programului cultural EȘTI BUCUREȘTI, prin ARCUB și Primăria Municipiului București.

Un eveniment sprijinit de Nationale Performance Netz.

Aleargă | Silvia Călin (RO)

18.04.2015 / 19:30 / WASP


Aleargă – Adaptare după romanul omonim de Ana Maria Sandu
Concept: Silvia Călin
Cu: Nicoleta Lefter

Visuals: Black Horse Mansion
Producție: WASP – Working Art Space and Production

„Corpul e singurul meu animal de companie.
Îl îngrijesc, îl hrănesc, dar încă n-am ajuns să-i vorbesc.
O prietenă din Canada mi-a zis de curând că ea poate.
Am invidiat-o sincer, mai ales atunci când m-am hotărît să las dracului toate scuzele din lume și să încep să alerg. Obiceiul ăsta nesuferit care te scoate din casă pe orice vreme…”
(Ana Maria Sandu, Aleargă)

Silvia Călin despre “Aleargă” : De fiecare dată când citesc un text care lasă ceva urme în ADN-ul meu, încep un exercițiu aproape reflex prin care îmi imaginez cam cum ar arăta un spectacol de dans. Majoritatea cuvintelor rămân undeva în mine și în exterior apar imagini, stări, frânturi de text…După ce am primit cartea Anei Maria Sandu ,“Aleargă”, de la actrița Nicoleta Lefter și am citit-o, m-am gândit că primul lucru pe care trebuie să-l fac este să nu stric textul, care-mi place foarte tare și să am grijă să valorific așa cum trebuie un actor minunat. Așadar, marea mea provocare în acest spectacol este găsirea echilibrului între cuvânt, mișcare și imagine.

Silvia Călin | BIO

Absolventă a Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” și a Universității de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, secția Coregrafie, premiată în anul 2000 la International Eurodans din Iași, Silvia Călin a participat la ateliere de dans contemporan susținute de Pascaline Verrier, Pascal Allio și Christine Bastin și a fost membră a Companiei „Orion Balet”. Ulterior a semnat coregrafii pentru piese de teatru regizate de Teodora Herghelegiu și de Dragoș Galgoțiu.

Ana Maria Sandu | BIO

Ana Maria Sandu a absolvit Facultatea de Litere a Universității București și cursurile de masterat în literatură română contemporană ale aceleiași facultăți. Trăiește la București.
A debutat în 2003 cu volumul Din amintirile unui Chelbasan (Editura Paralela 45), reeditat în 2013 la Editura Art. În 2006 a publicat la Editura Polirom, în colecția “Ego. Proză”, romanul Fata din casa vagon. În 2010 a publicat romanul Omoară-mă! (Editura Polirom). Romanul a fost tradus în limba italiană în 2012. În 2013 a publicat cel de-al patrulea volum, Aleargă (Editura Polirom). Este redactor la revista Dilema veche.

Nicoleta Lefter | BIO

Considerată una dintre cele mai versatile actrițe de teatru și film din generația sa, Nicoleta Lefter are la activ zeci de roluri în spectacole de teatru independent sau ca angajată a Teatrului Odeon din București. Pentru rolul din spectacolul independent “Trei femei înalte” a primit Premiul Publicului pentru cea mai bună actriță în 2012, la Maratonul Teatrului Independent București. Premiul „Timica”, pentru cea mai buna actriță și tânără speranță din spectacolul „Titanic Vals” în cadrul Festivalului de Bulevard al teatrului Nottara.

Vezi trailer:

.

Reprezentații trecute:

05.03.2015 / 19:00 / WASP – premieră
13.03.2015 / 19:30 / WASP
21.03.2015 / 19:30 / WASP

growasp

GROWASP 2015

WASP – Working Art Space and Production continuă seria de acțiuni ce au ca scop dezvoltarea profesională a celor activi în domeniul artelor performative contemporane. Astfel, începând din acest an, Programul de Formare Profesională inițiat de WASP în anul 2013 devine GROWASP – Ground for Research and Orientation.

Programul cuprinde workshop-uri, invitați speciali, prezentări periodice, sesiuni de feedback, oportunități de formare în străinătate, rezidențe artistice și acces la producții naționale și internaționale, într-un format special ce își propune să traseze noi perspective tinerilor artiști cu sau fără studii de specialitate, în dorința de a-i introduce în contextul internațional al performance-ului contemporan, oferindu-le sesiuni de pregătire în domenii care nu sunt accesibile în sistemul de educație instituțional.

GROWASP 2015 curpinde laboratoare de dance film, real time composition, noțiuni de interdisciplinaritate, compoziție muzicală experimentală, dans contemporan cu influențe jazz și hip-hop, cursuri de mișcare care mizează pe o învățare organică – Feldenkrais, Klein Technique, Contact Improvisation și Ashtanga Yoga.

  • Laborator Dance Film | Simona Deaconescu – primul atelier dintr-o serie de ateliere interdisciplinare denumită D.I.M.A.P ( Direcții Inovatoare în Multimedia și Arte Performative) | 14 martie – 9 aprilie

  • Dans contemporan | Gigi Căciuleanu
  • Contact Improvisation | Joerg Hassmann (Germania)
  • Real Time Composition | Joao Fiadeiro(Portugalia) – octombrie
  • Experimental Sound | Eduard Gabia – mai/iunie

Participanții în cadrul GROWASP – Ground for Research and Orientation vor beneficia, pe durata desfășurării atelierelor la care se înscriu, de WASPer PASS, ce include:

  • access la spectacolele prezentate la WASP, în baza rezervărilor și în limita locurilor disponibile
  • acces gratuit la mediateca WASP (arhivă video, publicații, cărți și reviste de dans și artă contemporană)
  • acces la Media Lab, dotat cu aparatură de înregistrare audio și video, calculator și soft pentru editare video (pentru participanții înscriși la D.I.M.A.P).

Înscrieri: contact@waspmagazine.com

Valentina de Piante - SOFT INSIDEOUT

Atelier SOFT INSIDEOUT, Valentina de Piante

Curs de mișcare cu metoda Feldenkrais, susținut de Valentina De Piante Niculae

“Întâlnirea cu metoda Feldenkrais a afectat profund felul în care dansez, creez și predau. Din 2013 am început specializarea la Istituto per la Formazione Feldenkrais din Milano, fondat de către Mara Della Pergola, elevă directă a lui Moshe Feldenkrais, iar de mai mulți ani cercetez cu grupe diferite, de la profesioniști la amatori, impactul pe care îl are studiul corpului asupra personalității și felului nostru de a fi.”

Ce este mișcarea?

Metoda Feldenkrais pornește de la întrebări adresate corpului și consideră mișcarea un puternic instrument de cunoaștere, parte a unui fenomen complex care înglobează emoțiile și gândirea.A schimba felul obișnuit în care ne mișcăm înseamnă de fapt a schimba tiparele de gândire și cele emoționale.

Cum putem deveni mai conștienți de noi înșine prin mișcare?

Fiecare dintre noi are o modalitate unică de a se mișca și deține un potențial infinit de acțiuni, însă fără o explorare constantă și fără conștiință corporală, aceste posibilități de acțiune nu se concretizează niciodată.

Simțim înainte de a înțelege.

Metoda ne învăță: creativitatea, mișcarea și sensibilitatea în ceea ce facem schimbă felul în care gândim și ne comportăm.
Pentru Feldenkrais gândirea, percepția și emoția sunt toate prezente în timp ce acționăm.

Ce vom face la curs?

Metoda mizează pe o învățare organică și se adresează oricărei persoane care dorește să se cunoască: de la tineri la mame, tați și bunici, de la dansatori la psihologi și fizioterapeuți, de la profesioniști de diverse specialități la atleți. Printr-o serie de lecții care eviscerează infinitele combinații și componente ale acțiunii, vom ajunge să reinventăm schemele neuromotrice abituale printr-o explorare ludică și creativă. În această deconstrucție a schemelor de acțiune, mușchii agoniști și antagoniști se echilibrează și, odată ce dispar tensiunile, se manifestă emoții, imagini, idei și alte asocieri. În acest context, fiecare ajunge să se elibereze de tipare, de anxietate, de stările emoționale conflictuale, accesând propriul potențial și o modalitate de a fi armonioasă și pozitivă.

Obiective:

Întregul curs va fi ca și cum am învăța a două oara într-o formă infinită de feluri, dincolo de obiceiuri și de blocaje cu care ne identificăm. Fără modele exterioare și prin senzațiile noastre, vom deveni capabili să ne debarasăm de tensiunile inutile, de o respirație dezorganizată, de grabă, de nevoia de a mulțumi pe cineva. Feldenkrais spune:

„Noi nu ne cunoaștem. De fapt, și vă veți da seama în câteva minute, felul în care ne cunoaștem nu ne permite să avem un control real asupra noastră. (…) Nu sunteți voi cei care acționați, ci durerile voastre, bolile voastre, inabilitățile voastre, lucruri vechi învățate, care nu mai stiți ce au fost – acestea dictează acțiunile voastre.”

Informații utile:
Modul de 5 ședințe.
Taxa de participare: 250 RON
Taxa de participare pentru studenți: 200 RON
Plata se face in prima zi de curs.
Este posibilă și achitarea taxei în două tranșe: 50% în ziua primului curs, 50% în ziua a 4-a de curs.

Program atelier:

Luni: 2, 16, 23, 30 martie | 19:00 – 21:00
Joi: 12 martie | 19:00 – 21:00

Cursanții sunt rugați să aducă cu ei o saltea subțire sau o păturică.
Numărul participanților este limitat.

Înscrieri: contact@waspmagazine.com, cu mentiunea: ÎNSCRIERE SOFT INSIDEOUT. Temen limită: 28 februarie 2015.

Valentina de Piante Niculae | BIO

Valentina de Piante Niculae este coregraf și dansator, doctor în artele spectacolului. Este profesor asistent la secția de Coregrafie din cadrul UNATC I.L. Caragiale din București. În postura de coregraf studiază co-prezența diferitelor inteligențe ale corpului, un traseu de la biologic la imaginar, integrând diferite nivele ale conștiinței: emoționale, senzoriale, cognitive.

A participat la cursuri și ateliere cu Lola Keraly, Yasuko Yokoshi, D.D. Dorvillier, Miguel Gutierrez, Ori Flomin, Gwen Welliver, Serenella Fonzar, Laura Aris, Odette Guimond, Mark Tompkins, Lisa Nelson, David Zambrano, Inge Kaindlstorfer, Yvan Wolf, Joseph Nadj, Anouk Van Dijk, Abbondanza-Bertoni, Roberto Galvan, printre alții.

Este profesor invitat în diferite universități și instituții de cercetare. În 2009 a participat la seminarul TTT- Teaching The Teachers – București, alături de Jan Ritsema, Bojana Cvejic, Jan Kopp și Jennifer Lacey. Din toamna 2013 a început cursuri de formare în metoda Feldenkrais, la Institutul Feldenkrais-Milano pentru a deveni practicianul metodei.

Top