Contemporary dance fusion workshop

Atelier Contemporary Dance Fusion, Judith State

Atelierul condus de Judith State se adresează tuturor celor pasionați să exploreze dansul contemporan și formele sale adiacente.

„Lucrând de-a lungul timpului la WASP cu oameni care au pornit dintr-un punct 0 întâlnirea cu dansul contemporan și observând la aceștia o capacitate de adaptare și o evoluție remarcabilă, am hotărât să continui seria de ateliere printr-un nou modul în care materialul să fie structurat progresiv, abordat mai intens, și care să aibă ca finalitate o prezentare publică. Participarea la prezentarea finală va fi opțională, cursanții fiind însă încurajați sa experimenteze ceea ce ar putea deveni „prima întâlnire cu publicul”.

Cursul va include exerciții tehnice, improvizație, libertate de exprimare, joc, relaxare și respirație, combinând elemente de dans contemporan cu influențe de jazz, hip-hop și muzicalitate, care să îl aducă pe dansator în fața propriei persoane, liber, dezbrăcat de gânduri și pregătit să își exprime sentimentele prin mișcare.”

Informații utile:

Modul de 8 ședințe.
Taxa de participare: 350 RON
Taxa de participare pentru studenți: 200 RON
Plata se face în prima zi de curs.

Program atelier:

Marți: 7 aprilie – OPEN CLASS | 19:00 – 21:00

Marți: 21, 28 aprilie, 5, 12 mai | 19:00 – 21:00

Joi: 23, 30 aprilie, 7, 14 mai | 19:00 – 21:00

Vineri: 15 mai – PREZENTARE PUBLICĂ | 19:00 – 21:00

Înscrieri: contact@waspmagazine.com, cu mențiunea: ÎNSCRIERE CONTEMPORARY DANCE FUSION.Temen limită: 20 aprilie 2015

Judith State | BIO

Dansatoare profesionistă și coregraf emergent, cu o pregătire de bază în dansul clasic și licență în limbi străine, Judith este într-un continuu proces de schimbare și asimilare, încercând să experimenteze și să combine cât mai multe stiluri de dans, urmând cursuri de pregătire în țară dar și în afara ei.

A călătorit la New York unde a studiat 4 luni la Broadway Dance Center în cadrul programului internațional de pregătire ISVP, la Londra, Goteborg, în Germania și în Italia, având ocazia să abordeze și să aprofundeze stilurile hip-hop, street jazz, funk sau lyrical contemporary cu coregrafi precum Brice Mousset, Massimo Gerardi, German Jauregui, Inaki Azpillaga, Laura Aris, Francesca Harper, Dana Foglia, Billy Bell, Chris Hale, Derek Mitchell, Luam, Candace Brown, Jared Grimes, Chris Judd, Neil Schwartz sau Jared Jenkins. În 2014 a fost bursier danceWEB, în cadrul ImPulsTanz Vienna International Dance Festival, printr-un Wild Card oferit de Asociația 4Culture.

În țară a dansat în spectacole ale Teatrului Național București și ale Teatrului de Operetă “Ion Dacian”. În prezent colaborează cu Teatrul Odeon în spectacole de musical, dans contemporan și teatru. Colaborează constant cu Răzvan Mazilu ca interpret și asistent de coregrafie.

Este inițiatoare a DaDans Project și Flashmob România, a co-coregrafiat primul sezon al emisiunii televizate X Factor, iar în 2014 acesta a realizat prima co-producție româno-germană împreună cu subsTANZ – companie condusă de Massimo Gerardi. La invitația Asociatiei 4 Culture, în cadrul Platformei de Dans Contemporan și Performance 2013, a susținut ateliere de dans contemporan cu elevii liceelor de coregrafie din Bacău și Cluj. Din anul 2013 predă constant cursuri de dans contemporan pentru începători și dansatori profesioniști la WASP – Working Art Space and Production.

Mai multe informații despre Judith State și proiectele ei:  www.judithstate.com

Atelier Dance Film

Atelier Dance Film, Simona Deaconescu

D.I.M.A.P. #1 | Laborator Dance Film: coregrafie și cinematografie

Laboratorul este primul dintr-o serie de ateliere interdisciplinare din seria DIMAP (Direcții inovatoare în multimedia și arta performativă). Atelierul este coordonat de Simona Deaconescu.

Atelierul propune participanților explorarea bazelor teoretice și practice ale filmului experimental de dans, un gen care mai poartă numele de: cine-dans, video dans, dans pentru cameră, screendance. În timpul atelierului vom deprinde cunoștințe de bază despre crearea unei coregrafii pentru cameră, precum și noțiuni specific cinematografice (încadraturi, unghiulații, mișcări de aparat, lumină, editare etc), prezentate aplicat pe filmarea unui material de dans. Cursanții vor învăța să realizeze un decupaj, să-și planifice o filmare și să mânuiască o cameră de filmat și aparatura de înregistrare sunet. Toate aceste exerciții vor fi explorate în laborator, astfel încat orice noțiune teoretică să poată fi exersată practic. În timpul atelierului participanții vor fi încurajați să creeze o coregrafie nouă pentru film sau să adapteze o coregrafie pe care au realizat-o deja. Cei care nu au experiență în zona dansului vor putea alege să filmeze și să regizeze un material de mișcare creat de colegii lor. Cursanții vor lucra în grupuri cu scopul de a realiza un dance-film de un minut secvență cadru la sfârșitul atelierului.

În cinematografie un film secvență cadru presupune realizarea filmului dintr-un singur cadru, fără a opri aparatul și fără a interveni prin tăierea materialului ulterior. Acest lucru presupune ca artistul care îl regizeaza să-și realizeze un plan foarte clar al modalității de filmare (unghiulație, încadraturi și mișcări de aparat) singura intervenție permisă la editare fiind realizarea coloanei sonore, fie prin adăugare de muzică sau sunete în post-producție, fie prin captarea sunetului în priză directă, la locația de filmare.

Procesul de realizare al filmului va fi discutat și aplicat în timpul cursurilor de la WASP, iar filmarea va avea loc în exterior. Participanții vor lucra în grupuri organizate de la primele sesiuni de curs, astfel încât fiecare cursant să aibă posibilitatea de a filma, de a fi filmat sau de a le face pe amândouă, în funcție de disponibilitatea fiecăruia. La sfârșitul modulului fiecare participant va prezenta un film în regia proprie sau în colaborare cu un alt coleg. Numărul maxim de co-creatori ai unui film este trei. Încurajăm colaborări interdisciplinare între performeri, cineaști și compozitori.

Organizatorii pun la dispoziția cursanților aparatura necesară desfășurării cursurilor și prezentărilor finale (cameră de filmat, aparatură de înregistrare sunet, lumini, aparate de video proiecție, computer și soft destinat editării materialelor) precum și accesul la mediatecă. Cursanții pot aduce la cursuri materiale și aparatură proprie. Coordonatorul atelierului va invita pe parcursul sesiunilor de curs specialiști din domeniu care să ajute la dezvoltarea abilităților teoretice și practice ale cursanților.

BIBLIOGRAFIE:

  • Envisioning Dance on Film and Video – Judy Mitoma, Elizabeth Zimmer, Dale Ann Stieber
  • Making Video Dance: A Step-by-Step Guide to Creating Dance for the Screen – Katrina McPherson
  • Screendance: Inscribing the Ephemeral Image – Douglas Rosenberg
  • Dancefilm: Choreography and the Moving Image – Erin Brannigan
  • Broken Screen: Expanding The Image, Breaking The Narrative – Doug Aitken, Noel Daniel
  • Maya Deren: Incomplete Control (Film and Culture Series) – Sarah Keller
  • A History of Experimental Film and Video – A.L. Rees
  • Experimental Filmmaking: Break the Machine – Kathryn Ramey
  • Avant-Garde Film: Forms, Themes and Passions (Short Cuts) – Michael O’Pray
  • 100 Ideas that Changed Film – David Parkinson
  • Telling Time: Essays of a Visionary Filmmaker – Stan Brakhage
  • Moviemakers’ Master Class: Private Lessons from the World’s Foremost Directors – Laurent Tirard
  • Films of Yvonne Rainer (Theories of Representation and Difference) – Yvonne Rainer

Organizatorii pun la dispozitia cursantilor cărțile din lista de mai sus în format tipărit, în limba engleză. Pe lângă bibliografia de mai sus, WASP-Working Art Space and Production oferă participanților spre vizionare filme de dans care au făcut istorie, precum și alte lucrări contemporane prezente în festivaluri de film din Europa și SUA. O parte dintre filme vor fi proiectate și discutate în zilele de luni 9 și 16 martie de la ora 19:00. Cursanții vor primi o listă de filme disponibile în WASP Media Lab.

Informații utile:

Programul laboratorului:

  • sâmbătă: 14 martie | 15:00 – 17:00; 21, 28 martie, 4 aprilie | 15:00 – 19:00
  • miercuri: 18, 25 martie, 1, 8 aprilie | 18:00 – 22:00

Program activități speciale:

  • luni 23, 30 martie: vizionare și discutare filme de dans | 19:00 – 21:00
  • 5 aprilie: filmări în exterior | 8:00 – 20:00
  • 6, 7 aprilie – selectarea materialului brut și editarea filmelor la WASP (program flexibil 10:00 – 18:00)
  • Joi 9 aprilie: PREZENTARE PUBLICĂ | 19:00 – 20:00

Taxa de participare: 450 RON
Taxa de participare pentru studenți: 300 RON

Plata se face in prima zi de curs.
Este posibilă și achitarea taxei în două tranșe: 50% în ziua primului curs, 50% în ziua a 4-a de curs.

Cine poate participa?

Atelierele sunt adresate performerilor și creatorilor din zona artei performative (dans, teatru, păpuși, performance etc.), a artei vizuale și a muzicii, deopotrivă studenților și artiștilor emergenți. Cursul este deschis pentru persoanele autodidacte, fără studii de specialitate, dar care vor să experimenteze sau să se specializeze printr-un sistem alternativ de formare profesională.

Înscrieri: contact@waspmagazine.com cu subiectul INSCRIERE DANCE FILM. În corpul mailului te rugam să specifici în maxim 10 rânduri interesele tale în domeniul artelor performative, vizuale sau muzică și, daca este cazul, ce tip de experiență ai avut sau ai în aceste domenii. Participarea la cursuri nu este restricționată de studii sau experiență, aceste informații fiind relevante pentru organizarea eficientă a grupei de participanți.

Termen limită: 11 martie 2015

Detalii despre D.I.M.A.P și următoarele workshopuri aici.


SIMONA DEACONESCU | BIO:

A studiat în paralel coregrafie și regie de film, abordarea ei estetică fiind una interdisciplinară, simțindu-se mereu inspirată de performeri cu abilități deosebite și idei îndrăznețe.

Simona este directorul artistic al colectivului Tangaj Dance, realizând în ultimii doi ani unele dintre cele mai apreciate lucrări coregrafice din peisajul autohton: “0001_Fabrica de Vise”, “0002_Birdville” și filmul de dans “Silent Places”, lucrări care au fost prezentate în festivaluri de profil din România, Europa și SUA. În vara anului 2014 Simona primește una dintre cele mai râvnite burse la nivel european, bursa danceWEB, oferită de rețeaua Life Long Burning în cadrul “Impuls Tanz International Dance Festival Vienna” și două rezidențe artistice: una la WASP (Working Art Space and Production, oferită de Asociația 4 Culture), finalizată cu o prezentare publică – “Dispatched” și una în studiourile Battery Dance Company New York, pentru a realiza feeria coregrafică interactivă “Birdville”, cu o echipă mixtă formată din dansatori români și americani, prezentată anul acesta în cadrul Explore Dance Festival #9, la Fabrica de Pensule în Cluj și la Teatrul Național Marin Sorescu din Craiova. “Silent Places” a fost prezentat până în prezent la Loikka Dance Film Festival (Helsinki, Finlanda), Festivalul Filmului European (București), International Screendance Festival (Durham, North Carolina, SUA), Ceau, Cinema! (Timișoara), Sans Souci Festival of Dance Cinema (Boulder, Colorado, SUA), Ammutinamenti Film Festival (Ravenna, Italia), deschizând POOL – Internationale TanzFilmPlattform (Berlin), San Francisco Dance Film Festival (San Francisco, SUA), Leeds International Film Festival (Leeds, UK) etc.

Până în anul 2013 când atenția Simonei s-a îndreptat exclusiv spre dezvoltarea unui colectiv artistic interdisciplinar, Simona a fost membru fondator al Asociației Secția de Coregrafie, alături de care a realizat proiecte precum: ADN (prima revistă online de dans, dedicată artei coregrafice) și Cartierul de Dans (program curatorial dedicat generației tinere de coregrafi și perfomeri). Simona este activ implicată în dezvoltarea artei contemporane și preocupată de dizolvarea barierelor dintre diferitele manifestări artistice, în toamna anului 2014 făcând parte din echipa Platformei X (expoziție New Media, produsă la WASP – Working Art Space and Production).

Simona a participat la ateliere cu coregrafi din țară și din străinătate, aprofundând tehnici de dans novatoare și modalități de a stimula creativitatea: Anne-Marie Cunningham, Ivonne Ramos, Natașa Murariu, Konstantin Mihos, Anna Wehsarg, Mat Voorter, Yael Orni, Kira Kirsch, Gerald Kurdian, Bruno Caverna, Ko Murobushi, David Wampach, Chris Haring, Doris Uhlich, Alva Noe, Saju Hari, Laura Aris, German Juaregui, Billy Cowie, John Vorhaus.

Mai multe informații despre Simona Deaconescu și proiectele ei:
http://www.tangajdance.com/
http://www.danscontemporan.net/

D.I.M.A.P - Simona Deaconescu

D.I.M.A.P, Simona Deaconescu

D.I.M.A.P. sau “Direcții inovatoare în multimedia și arta performativă” presupune o serie de ateliere progresive de asimilare a tehnicilor de compoziție în arta interdisciplinară, aducând în prim-plan dansul, filmul, performance-ul și instalația. Cursanții vor căpăta cunosținte legate de raportul dintre mișcare și estetica video prin exerciții teoretice și practice. În fiecare atelier vor fi puse în discutie tendințe inovatoare în arta contemporană multimedia, fiecare participant având posibilitatea de a-și realiza propriile lucrări în formatul specific propus de coordonatorul atelierului (Simona Deaconescu).

Fiecare sesiune în parte va conține noțiuni de bază despre tema atelierului atât la nivel teoretic cât și exerciții practice de laborator. La sfârșitul fiecărui atelier cursanții au posibilitatea de a-și prezenta lucrările în fața publicului. La sfârșitul programului participanții vor dobândi aptitudini de compoziție coregrafică și performativă, operare imagine, editare și compoziție video, proiectare a unui material video, realizare instalație “site-specific” și multimedia, dezvoltarea unor miniaturi live cinema și a unor filme de dans. În funcție de tematica fiecărui atelier vor fi invitați specialiști din domeniu din țară și din străinătate care vor oferi informații practice și teoretice asupra domeniului de studiu, prin organizarea unor sesiuni de prezentări informale și laboratoare creative.

D.I.M.A.P. este un curs integrat în GROWASP – Ground for Research an Education,un program organizat de Asociația 4Culture și WASP-Working Art Space and Production, care are scopul de a trasa noi perspective tinerilor artiști cu sau fără studii de specialitate, în dorința de a-i integra în contextul de dezvoltare al artei contemporane la nivel internațional, oferindu-le sesiuni de pregătire în domenii care nu sunt accesibile în sistemul de educație instituțional.

Organizatorii pun la dispoziția cursanților aparatura necesară desfășurării cursurilor și prezentărilor finale (cameră de filmat, aparatură de înregistrare sunet, lumini, aparate de video proiecție, computer și soft destinat editării materialelor) precum și accesul la mediatecă. Cursanții pot aduce la cursuri materiale și aparatură proprie. Coordonatorul atelierului va invita pe parcursul sesiunilor de curs specialiști din domeniu care să ajute la dezvoltarea abilităților teoretice și practice ale cursanților.


ATELIERE D.I.M.A.P.:

#1 | Laborator Dance Film: coregrafie și cinematografie

#2 | Performance multimedia: lumină, film și mișcare
#3 | Video art: corp, spațiu, timp
#4 | Instalație multimedia: coregrafia elementelor
#5 | Instalație site-specific: baletul mecanic și baletul organic

SIMONA DEACONESCU | BIO:

A studiat în paralel coregrafie și regie de film, abordarea ei estetică fiind una interdisciplinară, simțindu-se mereu inspirată de performeri cu abilități deosebite și idei îndrăznețe.

Simona este directorul artistic al colectivului Tangaj Dance, realizând în ultimii doi ani unele dintre cele mai apreciate lucrări coregrafice din peisajul autohton: “0001_Fabrica de Vise”, “0002_Birdville” și filmul de dans “Silent Places”, lucrări care au fost prezentate în festivaluri de profil din România, Europa și SUA. În vara anului 2014 Simona primește una dintre cele mai râvnite burse la nivel european, bursa danceWEB, oferită de rețeaua Life Long Burning în cadrul “Impuls Tanz International Dance Festival Vienna” și două rezidențe artistice: una la WASP (Working Art Space and Production, oferită de Asociația 4 Culture), finalizată cu o prezentare publică – “Dispatched” și una în studiourile Battery Dance Company New York, pentru a realiza feeria coregrafică interactivă “Birdville”, cu o echipă mixtă formată din dansatori români și americani, prezentată anul acesta în cadrul Explore Dance Festival #9, la Fabrica de Pensule în Cluj și la Teatrul Național Marin Sorescu din Craiova. “Silent Places” a fost prezentat până în prezent la Loikka Dance Film Festival (Helsinki, Finlanda), Festivalul Filmului European (București), International Screendance Festival (Durham, North Carolina, SUA), Ceau, Cinema! (Timișoara), Sans Souci Festival of Dance Cinema (Boulder, Colorado, SUA), Ammutinamenti Film Festival (Ravenna, Italia), deschizând POOL – Internationale TanzFilmPlattform (Berlin), San Francisco Dance Film Festival (San Francisco, SUA), Leeds International Film Festival (Leeds, UK) etc.

Până în anul 2013 când atenția Simonei s-a îndreptat exclusiv spre dezvoltarea unui colectiv artistic interdisciplinar, Simona a fost membru fondator al Asociației Secția de Coregrafie, alături de care a realizat proiecte precum: ADN (prima revistă online de dans, dedicată artei coregrafice) și Cartierul de Dans (program curatorial dedicat generației tinere de coregrafi și perfomeri). Simona este activ implicată în dezvoltarea artei contemporane și preocupată de dizolvarea barierelor dintre diferitele manifestări artistice, în toamna anului 2014 făcând parte din echipa Platformei X (expoziție New Media, produsă la WASP – Working Art Space and Production).

Simona a participat la ateliere cu coregrafi din țară și din străinătate, aprofundând tehnici de dans novatoare și modalități de a stimula creativitatea: Anne-Marie Cunningham, Ivonne Ramos, Natașa Murariu, Konstantin Mihos, Anna Wehsarg, Mat Voorter, Yael Orni, Kira Kirsch, Gerald Kurdian, Bruno Caverna, Ko Murobushi, David Wampach, Chris Haring, Doris Uhlich, Alva Noe, Saju Hari, Laura Aris, German Juaregui, Billy Cowie, John Vorhaus.

Mai multe informații despre Simona Deaconescu și proiectele ei:

http://www.tangajdance.com/
http://www.danscontemporan.net/

yoga for art practitioners, growasp2015

Ashtanga Yoga for Art Practitioners, Irene Zaarour

Ashtanga Yoga este un stil mai dinamic de hatha yoga, care se folosește de un flux constant de mișcări și de un anumit tip de respirație pentru a trece dintr-o postură într-alta. Alături de “Bandha” (latura energetică), stilul Ashtanga canalizează atenția într-un singur punct, ajutându-ne să ne focalizam pe starea interioară, putând ajunge astfel la meditație.
Ședințele din acest modul se adresează atât începătorilor cât și celor “confortabili cu corpul în mișcare”, deoarece vom aborda în detaliu respirația, aliniamentul postural precum și partea energetică ajutată de orientarea atenției – toate aceste elemente puse împreună în mișcare.

Irene Zaarour practică yoga și meditația încă din 1995, iar din 2002 predă Hatha Yoga. Participând la o multitudine de workshop-uri peste tot în lume, Irene s-a îndrăgostit de Ashtanga Yoga în urmă cu zece ani. De atunci, se retrage aproape anual în India, unde învață cu profesorii ei Ashtanga, sanskrita și “chanting”, iar în România își dedică timpul pentru a prezenta Ashtanga ca o oglindă multi-fațetată în care fiecare student își poate găsi abordarea personală.

Informații utile:

Modul de 5 ședințe.
Taxa de participare: 200 RON
Taxa de participare pentru studenți: 150 RON
Plata se face în prima zi de curs.

Program atelier:

Vineri: 13 martie | 19:00 – 21:00
Joi: 19, 26 martie, 2, 9 aprilie | 19:00 – 21:00

Cursanții sunt rugați să aducă cu ei o saltea subțire sau o păturică.
Numărul participanților este limitat.

Înscrieri: contact@waspmagazine.com, cu mențiunea: ÎNSCRIERE YOGA.
Temen limită: 9 martie 2015.

10703743_1006304106061781_4926174009970346012_n

Natura umană / Acum / Birthday Suit — trei spectacole de dans contemporan

16.11.2014 / 19:00 / WASP
Intrarea este gratuită.

WASP — Working Art Space and Production sprijină tinerii creatori, studenți și absolvenți ai UNATC, prin implicarea acestora în diferite programe și proiecte, precum și prin oferirea gratuită a spațiului necesar pentru creație și prezentare.

Astfel, vă invităm să descoperiți cei mai tineri absolvenți ai secției de coregrafie a UNATC, motivați și dornici să performeze în spațiul cultural românesc. Cele trei spectacole sunt producții UNATC, dezvoltate sub coordonarea prof. univ. dr. Raluca Ianegic și prof. dr. Valentina de Piante Niculae.

Natura umană (20’)

Coregrafia: Georgeta Corca
Distribuție: Georgeta Corca, Denis Bolborea, Simona Dabija, Andrei Iancu
Sound Design: Denis Boborea
Scenografie: Cristian Stănoiu

Natura umană este un spectacol care pune față în față natura socială a omului cu cea metafizică pe de o parte, și cea animală pe de altă parte, totul în încercarea de a scoate la iveală caracteristicile fundamentale ale omului de pretutindeni. Care sunt modurile de gândire, simțire și modalitățile de acționare pe care oamenii au tendința de a le avea în mod natural, independent de influența culturii? Poate că ceea ce ne deosebește cel mai mult față de alte specii este instincul de transcendere. Visul, arta, magia, dansul, dragostea, mistica — toate mărturisesc acest instinct fundamental al firii omenești.

Performerii par a fi controlați din exterior cu ajutorul unei telecomenzi sau, din contră, manevrați de forțe organice plecate din interior. În căutarea propriei naturi, ei se teleportează brusc de la un moment la altul, dintr-un spațiu în altul, dintr-un personaj în altul.

Spectacolul a obținut premiul pentru cea mai bună coregrafie în cadrul ALT – Concurs Național de Coregrafie 2014 și la Gala Absolvenților UNATC 2014.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Acum (20’)

De: Alexandra Bălășoiu
Un spectacol cu: Georgeta Corca, Alexandra Bălășoiu, Silviu Mititelu, Denis Bolborea/Vlad Pavel

Acum este un spectacol care vorbește despre percepție și despre crearea lumii în fiecare în mod unic, despre lumea văzută și interpretată ca succesiune de jocuri, dar care nu scapă nici el la rândul lui regulilor percepției. Acum se creează dintr-un „dans al simțurilor și al minții spectatorului” și vorbește despre o lume trăită în același mod.

Spectacolul s-a născut din nevoia de a aduce invizibilul pe scena și s-a construit prin procesele de căutare și negare desfășurate în paralel. El pune o serie de întrebări fundamentale despre existența umană și este departe de a avea pretenția unui răspuns.

Spectacolul vorbește:
• Despre adevarul care stă în sinceritatea energiei investite;
• Despre faptul că unele lucruri nu pot fi înțelese sau explicate;
• Despre naivitatea care ne îmbogățește și la care nu vrem să renunțăm;
• Despre faptul că suntem capabili de orice;
• Despre frumusețea care stă în ochii celui care privește și puterea lui de a transforma realitatea;
• Despre faptul că nu suntem o formă fixă și nu putem fi cuprinși în definiții;
• Despre ascultarea propriei intuiții, a corpului și a mesajor primite de la el aici și acum, ca ancoră și modalitate de orientare în confuzia gândurilor.

Spectacolul a obținut premiul pentru cea mai bună coregrafie la Gala Absolvenților UNATC 2014.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Birthday Suit (20’)

Regia și coregrafia: Anita Polici
Distribuția: Andreea Anghel, Alexandra Bălășoiu, Georgeta Corca, Anita Polici
Sound Design: Vlad Radu
Scenografie: Alexandru Nimurad

Am facut un pact, ne-am luat ghiozdanul în spate și am plecat în goană după identități. Am probat multe, umblam din magazin în magazin și din stradă în stradă; totul era idilic, ea era lângă mine în toate acele momente, fie că erau de singurătate, extaz, confuzie sau rușine. Când era supărată pe mine mă strângea și știam că are dreptate… câteodată o disprețuiam, dar voiam să o accept cu fiecare cicatrice…

Noi, oamenii, în majoritate, ne identificăm cu propria reflexie din oglindă, cu corpul fizic învelit în pielea sa, pe care, cu fiecare zi ce trece, se imprimă o pagină dintr-o poveste. Astfel, ne putem privi corpurile citind poveștile pe care acestea le evocă! Dar cum rămâne cu sentimentul de înstrăinare, când nu te regăsești pe tine însuți și simți că participi la un maraton, uneori sprint, care nu are linie de sosire? În această fugă continuă, în acest joc social, te trezești de fiecare dată într-un alt „înveliș”, făcând parte dintr-un alt tablou, însoțit de alte personaje, fiecare „dansându-te” prin toate stările, oferindu-ți noi și noi identități. Fiecăruia dintre noi i s-a întâmplat să audă, să gândească sau să verbalizeze sintagma „pune-te în pielea mea!”. Dorința încrâncenată de a ne regăsi propria identitate, unicitatea, ne face să experimentăm aceste „învelișuri”, în speranța că vom atinge forma/modelul/matrița arhietipală a creației.

foto program de formare profesionala - waspmagazine

Program de formare profesională 2014

WASP — Working Art Space & Production continuă Programul de Formare Profesională început în anul 2013, printr-o serie amplă de ateliere conduse de profesioniști români și străini.

Programul cuprinde workshop-uri, invitați speciali, prezentări periodice și sesiuni de feedback, într-un format special ce-și propune încurajarea folosirii unor metode noi, alternative, de cercetare și formare profesională continuă, prin care cursanții își descoperă și dezvoltă propriile aptitudini.

Modulul de workshop-uri din perioada noiembrie-decembrie 2014 va cuprinde:

Participanții în cadrul programului de ateliere organizat de WASP vor beneficia de WASPer PASS, ce include:

  • access gratuit la toate spectacolele prezentate la WASP în lunile noiembrie și decembrie 2014,
  • acces gratuit la mediateca WASP (arhivă video, publicații, cărți și reviste de dans și artă contemporană) în perioada noiembrie – decembrie 2014,
  • spațiu gratuit de research & experiment, în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie. Acesta se va acorda pe principiul primul venit, primul servit, în conformitate cu un calendar stabilit și confirmat împreună cu echipa WASP. Studiourile disponibile sunt White Box și Black Box. Programul de lucru se alocă în fiecare zi, în cele 5 sloturi de câte 2h din intervalul orar 08:00-18:00.

wasp boxesNumărul participanților este limitat. Participanții care optează pentru toate cele trei ateliere din lunile noiembrie-decembrie 2014, beneficiază de o reducere de 50%.
Înscrieri: contact@waspmagazine.com.

Fotografie din spectacolul  „Ghost", în coregrafia Colette Sadler. Spectacol realizat în urma unui atelier pentru copii găzduit în cadrul secțiunii Stage & Playground - eXplore dance festival #9, 2014.

Mișcăm lumea — Atelier de dans contemporan pentru copii, Alexandra Bălășoiu

Mișcarea este cea mai accesibilă componentă a individului. Felul în care mergem, stăm sau privim conține în sine o infinitate de informații despre trecutul, prezentul și potențialul nostru. Prin încorporarea unor scheme motrice inteligente, ne eliberăm de tensiunile, emoțiile și gândurile negative. Într-o lume care ne bombardează cu idei și imagini prefabricate, corpul nostru este o arhivă vie și singurul indicator onest de înaintare. A te simți bine în pielea ta începe de la a îți cunoaște și stăpâni corpul. Libertate în mișcare înseamnă fluiditate și creativitate în gândire.

Din ce în ce mai multi adulți se orientează spre cursuri de dans contemporan sau alte practici de educare corporală în vederea eliberării unor tensiuni acumulate și corectarea unor obiceiuri nesănătoase. Atelierul „Mișcăm lumea” urmărește educarea unor generații care își păstrează și cultivă inteligența corporală, creativitatea și curiozitatea specifice copilăriei.

Plecând de la principiile învățării prin joc, vom folosi metode apropiate de cele din lumea dansului profesionist precum Ideokinesis, înțelegerea unor principii fizice (gravitație, inerție, echilibru, balans), studiul mișcării animalelor sau preluarea unor calități ale mediului natural. Vom lucra atât cu structuri fixe care încorporează principii fundamentale în vederea dezvoltării inteligenței și memoriei motrice, cât și cu improvizații menite să dezvolte curajul, creativitatea și dorința de explorare.

„Când un copil se joacă el pune în funcțiune toată capacitatea sa de a stăpâni și influența realitatea.” (Jean Piaget)

De-a lungul celor 5 întâlniri vom construi împreună o altfel de lume pe care o vom prezenta părinților și tuturor celor interesați de ceea ce ar putea să însemne o lume a copiilor.

Alexandra Bălășoiu a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică București, secția Coregrafie în 2014, piesa ei, „acum”, obținând Premiul pentru cea mai bună Coregrafie. De-a lungul timpului, a avut acces la o bogată varietate de stiluri și abordări care i-au influențat traseul. Fiind ghidată în cadrul Universității de Raluca Ianegic și de Valentina de Piante, a devenit treptat atașată de practici somatice precum Body Mind Centering (BMC) sau Feldenkrais și și-a dezvoltat propriul stil care implică improvizație, emoții și întrebări.

În 2013 a prezentat 1-1 în eXplore dance festival #8, în cadrul Platformei RO. De curând a fost selectată de 4Culture pentru un Wild Card în cadrul programului Life Long Burning și a fost integrată în cadrul programului de masterat ex.e.r.ce la CCN Montpellier, pe durata unui workshop intensiv susținut de Deborah Hay și DD Dorvillier. De-a lungul timpului a participat la ateliere cu artiști precum Baris Mihci, Lola Keraly, Alessio Castellacci, Francesco Scavetta, Inaki Azpillaga, Sergiu Matis.

Ca performer a făcut parte din spectacolele „0002 | birdville”, „Dispatched”, „Camera 0001_Fabrica de Vise” și scurt-metrajul „Silent Places” (coregrafia: Simona Deaconescu), „Nu știu” (coregrafia: Andreea Belu), „Skinned – o expoziție vie” (concept: Alexandra Gîrbea), „Regina de Gheață” (coregrafia: Ruxandra Chelaru), „Birthday Suit” (coregrafia: Anita Polici), „The Man Parted The Sea To Devour The Water” (coregrafia: Silviu Mititelu), „Everything Is Connected” (coregrafia: Ana Iorga).

În practica pedagogică își dorește să ofere acces la ceea ce consideră ca a fost esențial în dezvoltarea ei personală și profesională. Atunci când lucrează cu oameni în calitate de coregraf sau de profesor, își propune crearea unui context în care aceștia pot explora cu libertate și curaj ideile/întrebările/principiile asupra cărora le ghidează atenția.

Informații utile:
Modul de 5 ședințe/grupă.
Taxa de participare: 150 LEI.

Plata se face în prima zi de curs.

Cursurile se desfășoară sâmbăta și duminica, de la 11:00-12:00, astfel:

  • grupa 1 (6-10 ani): 15, 22, 29 noiembrie, 6 și 13 decembrie 2014
  • grupa 2 (6-10 ani): 16, 23, 30 noiembrie, 7 și 14 decembrie 2014

Înscrieri: contact@waspmagazine.com, cu mențiunea: Înscriere atelier de dans contemporan pentru copii.
Temen limită: 14 noiembrie 2014.

346_big

Atelier de Dans Contemporan, Gigi Căciuleanu

WASP — Working Art Space and Production găzduiește primul atelier de dans contemporan susținut de coregraful și dansatorul Gigi Căciuleanu, organizat de liceul de coregrafie Floria Capsali din București, în parteneriat cu Fundația Art Production și adresat în special elevilor care se pregătesc să devină profesioniști ai dansului clasic și contemporan.

Atelierul de dans este destinat elevilor liceului Floria Capsali, fiind deschis pentru observare elevilor din ciclul gimnazial și reprezintă debutul unei colaborări de durată. Tema principală va fi deschiderea orizontului de mișcare a celor care studiază dansul clasic și va pune accentul pe tehnici de dans contemporan adaptate pentru viitorii profesioniști ai dansului.

Scopul atelierului de dans este să lărgească orizontul profesional și cultural al elevilor — viitori profesioniști ai baletului românesc — și să aducă informații importante, prin metode alternative educației tradiționale.

Născut la București, la 13 mai 1947, Gigi Căciuleanu a început să danseze în copilărie și a studiat timp de nouă ani la Școala Națională de Coregrafie, unde a descoperit dansul modern sub îndrumarea lui Miriam Răducanu, o figură de avangardă a dansului românesc. În timpul studiilor, participă la celebrele Nocturne din București, cât și în cadrul unor festivaluri internaționale. După absolvire își completează studiile de dans și coregrafie la Teatrul Bolshoi din Moscova și este angajat ca solist la Opera din București — ceea ce îi permite să aprofundeze marile roluri ale repertoriului clasic.

În 1970, câștigă Premiul I la Concursul Internațional de Balet de la Varna și în 1971 și 1972 câștigă de două ori Premiul I la Concursul Internațional de Coregrafie din Köln. Doi ani mai târziu, este ales marele câștigător al Concursului Internațional de Dans de la Paris – Bagnolet.

După ce este invitat de Pina Bausch în Essen-Werden, Gigi Căciuleanu se mută în Franța în 1973, unde fondează Dance Studio Contemporan Nancy, secondat de Rosella Hightower; de asemenea, el rămâne alături de Grand Théâtre de Nancy ca dansator și ca director al baletului. În 1978 fondează festivalul de dans stradal La Danse à Aix, dând astfel posibilitatea multor artiști să se exprime, fapt pentru care primește de două ori medalia orașului Aix en Provence.

Între 1978 și 1993, Gigi Căciuleanu este director artistic al Centrului Național Coregrafic din Rennes, unde colaborează cu celebrități ale dansului și muzicii și organizează turnee cu spectacolele sale de la Paris la New York, la Berlin, la Buenos Aires, Tokyo, sau Bruxelles. În această perioadă, el este decorat în Franța cu titlul de Cavaler în Ordinul de Arte și Litere (1984), primește Premiul Brigitt pentru contribuția sa remarcabilă la viața culturală a Bretaniei (1987), precum și premiul de coregrafie al revistei românești Actualitatea Muzicală pentru spectacolul Il Trovatore (1991), prezentat la Opera din București.

În 1994 părăsește Rennes și fondează Compania Gigi Căciuleanu la Paris, cu care se întoarce pe scena internațională. Șapte ani mai târziu, fără să renunțe în totalitate la activitatea sa în Franța, preia direcția artistică a Baletului Național din Chile și colaborează în calitate de coregraf invitat cu mai multe companii (din orașe precum Torino, Montevideo sau Sao Paulo). În 2002 primește la Santiago Premiul „Altazor, echivalentul chilian al Oscarului, pentru spectacolul Gente. România îl decorează în același an cu cea mai înaltă distincție — medalia Steaua României. În 2003 este declarat cel mai bun coregraf internațional al anului de către Cercul Criticilor de Artă din Chile. Primește din nou la Santiago Premiul „Altazor pentru creația sa, Cuerpos. În 2005 primește pentru a treia oară Premiul APES.

În 2007, pune bazele Gigi Căciuleanu Danse Company la București, care debutează cu spectacolul OUIBADA. Un an mai târziu, Teatrul SOLIS din Montevideo / Uruguay dedică stagiunea sa 2008 personalității și stilului său de dans: teatrul coregrafic. Este numit visitator illustru al orașului Montevideo și primește medalia orașului cu ocazia unei creații special comandate pentru celebrarea președinției franceze a Uniunii Europene. Jurnalul EL MERCURIO din Santiago îl numește primul pe o listă de 12 personalități care au marcat cultura în 2008. În 2010 primește din partea UNITER (Uniunea Teatrelor din România): Premiul special pentru performanță în domeniul teatrului nonverbal și pentru întreaga carieră artistică”.

Recunoscut în lumea coregrafiei cu peste 250 spectacole proprii, Gigi Căciuleanu a făcut parte din juriul mai multor competiții importante: Concursul Internațional de Dans de la Nagoya, Eurovision Young Dancers din Gdansk și Varșovia, Concursul Internațional de Dans de la Paris, sau concursul Treviso. Continuă să creeze și să predea tehnica sa specifică de dans contemporan sub formă de workshop-uri și master-class-uri în cadrul unor instituții de prestigiu, precum: Conservatorul Național Superior „La Villette, l’ Ecole de l’ Opéra de Paris, Centrul Coregrafic Național din Nancy, Conservatoarele Naționale franceze: Boulogne-Billancourt, Annecy, Chambéry, Rennes, Progetto Danza/Treviso, cât și în restul lumii. Cel mai recent spectacol al său, „FOLIA, SHAKESPEARE & CO”, a avut premiera anul acesta la Teatrul Metropolis din București.

CV complet — Gigi Căciuleanu

Informații utile:
Atelierul va avea loc în perioada 5 — 8 noiembrie 2014.
Pe data de 5 noiembrie acesta se va desfășura între orele 18:30 – 20:00, iar între 6 – 8 noiembrie, între 11:00 – 13:00.

Top