AquAqus Tectonium | Cătălin Crețu | Visualising the Sound

cover cretu copy

În cadrul întâlnirii anuale a rețelei Life Long Burning ce va avea loc anul acesta la București, și în preambulul proiectului Visualizing the Sound, WASP Studios, în co-producție cu Asociația 4Culture, prezintă instalația AquAqus Tectonium, creată de Cătălin Crețu.
Curatori: Ciprian Ciuclea și Olivia Nițiș.

Vernisajul va avea loc în data de 5 Aprilie, la ora 19:30, vizitarea expoziției rămânând deschisă publicului până in data de 29 Aprilie 2016.

PRETEXT

Într-o zi am contemplat un sunet, m-am apropiat la limită de el, i-am studiat învelișul, zona sensibilă, fragilă, aflată la granița dintre interioritatea și exterioritatea lui

CONTEXT

Asemenea unui nou alchimist, am explorat microspațialitatea acustică, căutând, descoperind, exploatând, prelucrând, spărgând și resintetizând materia primă sonoră în căutarea filonului pur. Cu noile tehnologii am accesat dimensiunea interioară a sunetului, un spațiu unde simțurile sunt expandate, percepțiile sunt amplificate, sporesc, realitatea este augmentată. Am mediat tehnologic intimitatea spectral-tectonică a sunetului.

SINTEZĂ

Un sunet static, grav, echilibrat, vibrație de joasă frecvență, se propagă generativ-transformațional printr-un labirint – străbătând medii acvatic-vizuale –, generând structuri spectral-sonore spațializate, încarnând – în final – tectonici acustice perpetuu modificate dinamic.

 BIO

CĂTĂLIN CREȚU este compozitor, artist multimedia, cercetător științific la Centrul de Muzică Electroacustică și Multimedia al Universității Naționale de Muzică din București
www.catalincretu.ro

Cătălin Crețu (n. 1971) a obținut titlul de inginer în profilul electromecanic la Facultatea de Mașini și Instalații Electromecanice a Universității Tehnice din Petroșani (1995), apoi a studiat la Facultatea de Muzică din cadrul Universității de Vest Timișoara și Facultatea de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie muzicală din cadrul Universității Naționale de Muzică din București, specializarea Pedagogie muzicală (1993 – 1998) și specializarea Compoziție (1996 – 2001), clasa prof. univ. dr. Adrian Iorgulescu (1996 – 1998) și clasa prof. univ. dr. Dan Dediu (1998 – 2001). A urmat cursurile de master în Compoziție (2001 – 2002, bursier Erasmus, cu Peter Michael Hamel) și Compoziție multimedia (2006 – 2008, cu Georg Hajdu), ambele la Hochschule für Musik und Theater Hamburg. În 2008 a obținut titlul de Doctor în muzică la UNMB, sub îndrumarea prof. univ. dr. Octavian Nemescu. În 2012 a absolvit Școala post-doctorală MIDAS (Musical Institite for Doctoral Advanced Studies) la UNMB, cu o cercetare aplicată despre implementarea senzorilor în muzica nouă.

A participat la cursuri de specializare:
5th International Summer Courses for Students of Music Composition, Cesky Krumlov 2000 Jugendfestspieltreffen Bayreuth, August 2001 
Internationale Ferienkurse für Neue Musik, Darmstadt 2002 
Acanthes IRCAM, Metz 2010

Din 2003 este membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România.

Din 2008 este cercetător științific, membru fondator al Centrului de Muzică electroacustică și Multimedia al UNMB.

Din 2012 este co-fondator și director executiv al Festivalului Internațional de Arte noi InnerSound.

Preocupările sale acoperă o zonă vastă, de la compoziția pentru instrumente acustice până la experimente în zona interactivității audio-vizuale. 

A publicat o carte de referință despre implementarea noilor tehnologii în muzica nouă:
De la sunetul sinus la anatomia umbrei. Perspective tehnologice în muzica nouă. Editura UNMB/Vellant, 2015.

VISUALIZING THE SOUND

Visualizing the Sound este un proiect cultural realizat de WASP STUDIOS, în co-producție cu Asociația 4Culture.

Parteneri: Experimental Project, Universitatea Națională de Muzică din București, Centrul de Fotografie Contemporană din Iași.

Un proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

„Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.” 

*

*

Top