Încep activitățile în cadrul proiectului ”Teritorii și granițe digitale”

teritorii si granite digitale

Asociația Art Media Events Studio – AMES în parteneriat cu WASP Studios demarează primele ateliere din cadrul proiectului ”Teritorii și granițe digitale”. Pe data de 7 octombrie vor avea loc la Liceului Tehnologic “Sf. Apostol Andrei” din Ploiești, iar în perioada 17 – 21 octombrie la Colegiul “Mihail Cantacuzino” din Sinaia și la Liceul de Arte Plastice Hans Mattis-Teutsch din Brașov ateliere-laborator care investighează exprimarea teatrală, cu potențial generator de inițiative civice, noi perspective și idei creative asupra lumii digitale și a efectelor acesteia asupra tuturor utilizatorilor, în special, a copiilor și adolescenților.

Echipa artistică formată din Bobi Pricop, regizor, Andrei Dosa, dramaturg, Oana Micu, scenograf competente pe modelaj 3D și Edi Gabia – muzician/coregraf, Filip Stoica – performer, Dragoș Dogioiu, specialist/developer Unreal Engine/Unity,pornește de la tematici legate de sănătatea mintală, modul în care au fost afectate interacțiunile umane în perioada pandemiei și dilemele etice care pot apărea atât în interacțiunea cu mediul digital, cât și în desensitivizarea tinerilor prin expunerea la o cantitate exhaustivă de un astfel de conținut, proiectul își propune să utilizeze noi metode pentru a ajunge la publicul tânăr, prin intermediul unei experiențe directe (jocurile video) și complete interactive (VR).

În cadrul proiectului vor exista două experiențe – un atelier coordonat de muzicianul și coregraful Eduard Gabia, de conștientizare a corpului, atât ca instrument performativ, dar mai ales în relație cu senzațiile, traumele și anxietățile noastre. Ca element esențial în înțelegerea și procesarea emoțiilor, acest atelier caută să descopere modul în care ne raportăm la realitatea corpului nostru, la interacțiunea cu mediul, senzațiile de siguranță ori disconfort, reacțiile și răspunsurile noastre la diferiți stimuli.

Iar, cea de-a doua componentă va fi una digitală și va presupune participarea individuală, la un alt tip de exercițiu: corpul-avatar, perceput într-o realitate virtuală, printr-un experiment VR. Fiecare dintre adolescenți va pătrunde în lumea unui joc video, în care va „juca”, pe rând, rolul de victimă, agresor și martor al unui act de violență.

”Ne dorim să descoperim modul în care o astfel de „identificare” ne face să ne raportăm la un tip de cruzime care devine, uneori, în jocurile video o formă de relaxare, de divertisment, fără consecințe sau dileme morale.” 

Activitatea de cercetare realizată în cadrul acestor ateliere va fi transformată într-o piesă de teatru digitală ce va fi prezentată publicului în cadrul liceelor partenere în luna noiembrie.

__________________________

Producție: Art Media Events Studio – AMES

Co-producție: WASP Studios

Parteneri: Liceului Tehnologic “Sf. Apostol Andrei” din Ploiești, Colegiului „Mihail Cantacuzino” din Sinaia, Liceul de Arte Plastice Hans Mattis-Teutsch din Brașov

Proiect finanțat de Primăria Municipiului Brașov

Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

 

Top